بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ٢:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱/۱٧
 

مححقان اعلام کردند که برای آن که وزن افراد ثابت بماند تنها 7 ساعت خواب در شب برای آنان کافی‌ است.

به گزارش دیلی، کمبود این مقدار و یا بیش از آن می‌تواند مسببی برای افزایش وزنی باشد که کمتر کسی به دنبال آن است.

تحقیقات جدید روی 276 فرد بالغ نشان می‌دهد که خوابیدن کمتر از 7 ساعت در شب در طول شش سال حدود 3 کیلو اضافه وزن می‌آورد و بیش از 7 ساعت نیز حدود همین مقدار به وزن اضافه خواهد کرد.

توجیه علمی که برای نتایج تحقیق فوق صورت گرفته آن است که خوابیدن بیش از اندازه و یا کمتر می‌تواند روی هورمون‌های مربوط به اشتها تاثیر به سزایی بگذارد.

طبق این تحقیق، مقدار هورمونی که پیغام گرسنگی را به معده ارسال می‌کند در افرادی که حدود 5 ساعت در شب می‌خوابند 15 درصد بیشتر از افرادی بوده که مقدار خواب آن‌ها میانگین 8 ساعت بوده است.