بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ۱:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱/۱٧
 
تاثیرات مثبت خواب نیمروزی بر بدن
تحقیقات نشان می دهد که دو مرتبه خواب در شبانه روز کاملا طبیعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث نیوز؛ مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات در دانشکده لابرو مطالعاتی را بر روی خواب انجام داد و نتایج این مطالعات در مجله پزشکی مدیکال به چاپ رسید.
به گفته محققان بدن انسان طوری طراحی شده است که باید در طول شبانه روز دوبار بخوابد یک خواب طولانی در هنگام شب و یک خواب کوتاه بعد از ظهر است.
بنابراین گزارش؛ نیاز بدن به خواب 8 تا 5/8 ساعت است که انرژی بدن پس از 12 ساعت از خواب افت کرده و دمای بدن نیز کم شده که خواب نیمروزی این مشکل را حل کرده است.
کم خوابی و پرخوابی هر دو خطر مرگ را افزایش می‌دهند
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد اگر میزان خواب، از حد متوسط خواب فرد کمتر یا بیشتر شود، خطر مرگ را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن، "جین فری" از دانشکده پزشکی دانشگاه کالج لندن دریافته است کاهش طول مدت خواب در شرکت‌کنندگانی که بطور معمول شش، هفت، یا هشت ساعت می‌خوابیدند با افزایش ‪ ۱۱۰‬درصدی خطر مرگ قلب و عروقی ارتباط دارد.
اما افزایش مدت خواب نیز در بین کسانی که هفت یا هشت ساعت می‌خوابیدند با افزایش ‪ ۱۱۰‬درصدی خطر مرگ به دلایلی غیر از قلب و عروق مرتبط بود.
در این مطالعه ‪ ۱۰‬هزار و ‪ ۳۰۸‬فرد ‪ ۳۵‬تا ‪ ۵۵‬ساله بررسی شدند.
فری می‌گوید از نظر پیشگیری یافته‌های ما نشان می‌دهد خواب همیشگی هفت یا هشت ساعت در طول شب برای سلامت بدن مفید است.
میزان مرگ در بین شرکت کنندگانی که ابتدا پنج یا شش ساعت یا کمتر می‌خوابیدند اما بعدها ساعات خواب خود را افزایش دادند کمتر بود.
میزان مرگ و میر در کسانی که بیش از هشت ساعت در روز می‌خوابیدند بالا بود که این نکته اهمیت محدودیت ساعات خواب را نشان می‌دهد.
این یافته‌ها در شماره اول دسامبر مجله خواب که مجله رسمی انجمن‌های خواب است منتشر شده است
همان طور که خواب کم باعث تهدید سلامت شما می‌شود، خواب زیاد هم برای‌تان خطرناک است.

این نتیجه مطالعه محققان روی 10 هزار و 300 فرد 35 تا 55 ساله است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مطالعه‌ای که به تازگی در دانشگاه کالج لندن انجام شده، نشان می‌دهد افرادی که کمتر از حد طبیعی می‌خوابند، عمرشان کوتاه‌تر است، اما علت مرگ زودرس آنها، بیماری‌های قلبی-عروقی است، در حالی که افرادی که بیش از حد طبیعی می‌خوابند، به دلایل دیگری، غیر از بیماری‌های قلبی، فوت می‌کنند.

در مطالعه این محققان که در شماره اول دسامبر نشریه علمی «خواب»، وابسته به انجمن علمی مطالعات خواب چاپ شده، مشخص شده کسانی که 6 تا 8 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، 110 درصد بیشتر از بقیه دچار مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی می‌شوند و کسانی که بیشتر از 7 تا 8 ساعت می‌خوابند، نیز 110 درصد دچار مرگ زودرس می‌شوند.

این محققان می‌گویند میزان خواب بهینه، چیزی بین 5 تا 6 ساعت است که طبق مطالعه آنها مشخص شده، احتمال مرگ دراین صورت کمتر است.
این مطالعه البته تعریف خود را از مرگ زودرس دقیقا مشخص نکرده است و به همین علت شاید نتوان به نتایج آن چندان اعتماد کرد؛ با این حال بهتر است برای رعایت احتیاط و نیز شادابی بیشتر خودمان هم که شده، هم از کم‌خوابی و هم از خوابیدن بیش از حد، دوری کنیم.