بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ۳:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱/۱٢
 

مصرف زیاد مواد شیرین باعث خواب‌آلودگی، کم‌طاقتی و بی‌حوصلگی می‌شود و ولع افراد را به مصرف مواد قندی بیشتر می‌کند.

انواع شیرینی، کیک، آب نبات، نوشابه یا آبمیوه‌های شیرین شده، قهوه و کاکائو، سطح گلوگز خون را افزایش می‌دهند.

افزایش سطح گلوکز خون موجب تحریک و ترشح بیشتر انسولین می‌شود که با سرازیر شدن انسولین به جریان خون سرعت انتقال گلوکز به درون سلول‌ها بیشتر می‌شود و باعث افت سطح قند خون و کاهش فشار خون می‌شود.

افت سطح قند خون و کاهش فشارخون فرد را دچار خواب‌آلودگی، کم‌طاقتی و بی‌حوصلگی می‌کند و ولع وی را به مصرف مواد قندی بیشتر می‌کند که این موضوع نه تنها باعث کاهش یادگیری می‌شود بلکه زمینه چاقی و افزایش وزن را در فرد ایجاد می‌کند.

انجیر، انگور، پرتقال، زغال‌ اخته، زردآلود، سیب، شاتوت، توت‌فرنگی و خرما در عملکرد مغز، اعصاب و سلامت کلی جسم تاثیر‌گذار است.

سبزی‌ها در سلامت بدن، عملکرد مغز و اعصاب تأثیر‌گذار است و توصیه می‌شود 500 تا 700 گرم یا 5 تا 7 واحد در روز به صورت خام یا پخته مصرف شود ولی سبزی‌هایی مانند اسفناج، ریحان، نعناع، کاهو، گل کلم، پیاز، چغندر، زنجبیل تازه، هویج، کرفس و شلغم اثر مؤثر و ویژه‌ای بر توان یادگیری دارد و باعث آرامش می‌شود.