بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ٥:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٦/۱٦
 

توصیه های کارشناسان انجمن ملی خواب در آمریکا به شما کمک می‌کنند خواب آرامش بخش‌تری داشته باشید و پس از بیدار شدن از خواب بیشتر احساس سرزندگی و شادابی کنید.
 
 
 
کارشناسان بهداشت عمومی تاکید دارند به جای این که به نوشیدن مداوم قهوه برای کمک به هوشیاری و بیدار ماندن در طول روز پناه ببرید بهتر است به دنبال راه‌کاری برای یک خواب خوب و مفید شبانه باشید تا در طول روز دچار خواب آلودگی و خستگی نشوید.
 
 
 
کارشناسان انجمن ملی خواب در آمریکا چندین راه کار مفید را ارئه کرده‌اند که به شما کمک می‌کنند خواب آرامش بخش‌تری داشته باشید و پس از بیدار شدن از خواب بیشتر احساس سرزندگی و شادابی کنید.
 
 
 
به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این کارشناسان توصیه می‌کنند :
 
-زمان مشخصی را بعنوان ساعت خواب و بیداری در هر شبانه روز تعیین کرده و هر روز همین برنامه را دنبال کنید.
 
- پیش از رفتن به رختخواب مدتی در حالت استراحت قرار بگیرید.
 
- مطمئن شوید که اتاق خوابتان راحت، تاریک، خنک و ساکت است.
 
- از اتاق خواب خود بعنوان اتاق کار استفاده نکنید.
 
- از خوردن ، ورزش کردن و نوشیدن قهوه چند ساعت قبل از خواب پرهیز کنید.
 
- سیگار نکشید و از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنید .
 
- از راحت بودن تشک و بالشت خود مطمئن شوید.