بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ٥:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٦/۱٦
 

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف ماست، شیر، ماهی، گردو، موز، خرما و انجیر موجب آرامش اعصاب می‌شود.
این تحقیقات بیانگر آن است که هر فرد باید در طول شبانه روز از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنند.
در حقیقت آن دسته از مواد غذایی که حاوی تریپتوفان هستند مانند ماست، شیر، ماهی، گردو، موز، خرما، انجیر به آرامش اعصاب افراد کمک بیشتری می‌کند و به این جهت است که بسیاری از متخصصین توصیه می کنند که بهتر است قبل از خواب یک لیوان شیر گرم مصرف شود.
از سوی دیگر ‌ویتامین‌های گروه B، به خصوص B3 به رفع بی‌خوابی کمک می‌‌کنند. به طور کلی می توان گفت که یکی دیگر از عوامل بی خوابی کم خونی است. از آنجایی که مواد غذایی حاوی اسید‌های چرب امگا3 و آهن از کم‌ خونی جلوگیری می‌کند باعث آرامش در خواب می شوند.
لازم به ذکر است که  انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو و گردو از منابع مهم امگا 3 و گوشت بدون چربی، تخم ‌مرغ و حبوبات از منابع مهم آهن محسوب می‌شوند. همچنین کاهو و سیب دارای ترکیبات آرامبخش هستند از این رو توصیه می شود که قبل از خواب یک سیب میل شود.