بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ٩:٢٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/٢/٢٦
 
خواب چیزی است که هر موجودی به آن نیاز دارد و باید به اندازه کافی خوابید نه زیاد نه کم.حواب باعث خواهد شد که سلولهای خاکستری مغز بعد از بیدار شدن فعال شوند تا انسان با فکر بازتری به کار خود ادامه دهد. خواب واقعی 8ساعت است یعنی مغز نیاز به این 8ساعت دارد.اما اگه میخواهی کمتر بخوابی سعی کن فکرت را به چیزهایی مشغول کنی تا فردا بتونی سرحال باشی چیزهایی که نشاطآور باشد.مثل:موسیقی ارام بخش فیلم.مطالعه کتاب یا حتی بازی فکری. ...............................................................................................................................................................................این جمله که میگن بدن مثل ساعته کاملا درسته شما برای اینکه بدنتو عادت بدی به کم خوابیدن به زمانی حدود یکماه نیاز داری چند روز اول نیم ساعت زودترپاشو بعد کم کم خوابتو کم کن البته استفاده از قهوه هم خیلی میتونه کمکت کنه نه شبها بلکه صبح که پاشدی یک لیوان قهوه بخور.و به این هم توجه کن که قهوه غیر از این به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مفید غیر از شادابی که برات میاره میتونه از سرطان هم جلوگیری کنه.