بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ٧:٢۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٦/٢٥
 


- حمام گرم و لذت بخش، تمام تنش‌های روزانه را از عضلاتتان دور می‌کند و شما را آمادة خوابی خوش و راحت می‌سازد.
2- در حالی که خواندن کتاب، راه بسیار خوبی برای خوابیدن است، بیش‌تر وقت‌ها تماشای تلویزیون اثر عکس دارد.
3- برای داشتن خوابی آرام و رفع بی‌خوابی می‌توانید به توصیه‌های موسسه ملی خواب توجه کنید :
هر شب در یک ساعت مشخص بخوابید و هر صبح در ساعت معین بیدار شوید.
6ساعت قبل از خواب و به مدت 20-30 دقیقه ورزش کنید.
از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل چای، قهوه و نوشابه گازدار قبل از خواب بپرهیزید.
قبل از خواب، آرام شوید و فنون آرمیدگی را اجرا کنید.
همراه با طلوع آفتاب از خواب برخیزید.
اگر خوابتان نمی‌برد، بلافاصله رختخواب را ترک کنید.
4- چند چیز خواب شما را تسهیل می‌کند :
شیر گرم - حمام آب گرم - فنون آرمیدگی - نظم و ترتیب در زمان خواب
5- چند چیز چرخه خوابتان را بر هم خواهد زد :
قرص‌های خواب‌آور
نوشیدن چای، قهوه، نوشابه، الکل و سایر مواد محرک.
استفاده از رختخواب برای کارهایی غیر از خوابیدن، مثل کتاب‌خوانی، تلفن زدن و …
غذای سنگین و دیر هنگام
ورزش سنگین
6- امام صادق (ع) می‌فرمایند : خداوند بر خواب زیاد و بیکاری خشم می‌کند.
7- براساس تحقیقی در دانشگاه هاروارد، یک ساعت خواب بعد از ناهار، قوای تحلیل رفته در طول روز را برمی‌گرداند، طوری که میزان تمرکز بعد از خواب بعدازظهر با سطح تمرکز پس از برخاستن از خواب شبانه در صبح قابل مقایسه است.