بی خوابی و درمان ان.خواب الودگی.اختلالات خواب.خمیازه.پرخوابی.کابوس شبانه .مراحل خواب.سحر خیزی.بختک.خرو پف .

 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ۱۱:٢٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/٢٢
 

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد.. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.


 
 
 
نویسنده : فرزانه (ربابه)دریاباری - ساعت ٢:٤٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۱٠/۱٩
 

گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، فیلمی را که درون مغز یک فرد هنگام دیدن تصاویر بیرونی به نمایش درمی‌آید، بازسازی کرده‌اند. آن‌ها برای بازخلق تجربه‌های بصری پویا، از تصویربرداری ام.آر.آی عملکردی استفاده کرده‌‌اند. این نوع تصویربرداری به محققین اجازه می‌دهد مغز افراد را در حال فعالیت بررسی کنند. بدین ترتیب، میزان فعالیت مغز داوطلبان را در حال تماشای ویدئوهای کوتاه اندازه‌گیری شد. داوطلبان این مطالعه، سایر اعضای گروه تحقیق بودند!

در این ویدئو،‌ می‌توانید ویدئوهای کوتاهی را که داوطلبان در حین انجام مطالعه تماشا کرده‌اند، در نیمه سمت چپ تصویر ببینید. سپس با استفاده از محاسبات رایانه‌ای، داده‌های به دست آمده از ام.آر.آی عملکردی به تصاویری تبدیل شد که در نیمه سمت راست ویدئو می‌بینید.

 

سرپرستان این گروه، شینجی نیشی‌موتو و جک گالانت، بر این باورند که هنوز ده‌ها سال وقت لازم است تا به فناوری‌ای دست یافت که بتواند افکار یا تمایلات دیگران را یخواند یا ثبت کند. به نظر ترسناک می‌رسد؟ شاید ابزاری دیگر برای از بین بردن خصوصی‌ترین حریم خصوصی افراد، یعنی افکار درون مغز آن‌ها باشد! اما در واقع چنین پیشرفتی می‌‌تواند جنبه‌های بسیار مثبتی هم داشته باشد. فکر کنید افرادی که قادر به صحبت و برقراری ارتباط با دیگران نیستند، با داشتن چنین ابزاری، چه‌قدر راحت‌تر زندگی خواهند کرد. همچنین شاید این ابزار در آینده به ما کمک کند از رویاهایمان هنگام خواب فیلمی تهیه کنیم. در این صورت شاید بتوانیم معمای رویاهای شبانه را حل کنیم و‌ فایده و معنای آن‌ها را دریابیم.